وبلاگ ویکی ویکی یک

وبلاگ ویکی ویکی جمع آوری مطالبی است که میتواند به زندگی بهتر و سالم تر کمک کند .

وبلاگ ویکی ویکی جمع آوری مطالبی است که میتواند به زندگی بهتر و سالم تر کمک کند .

ویکی ویکی یک دانستنی های مفید

طبقه بندی موضوعی

انواع سقف کاذب برای دکوراسیون و دیزاین خانه

چهارشنبه, ۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۰۵:۰۴ ب.ظ

سقف کاذب یکی از متریال پر طرف دار برای هر خانه است . سقف کاذب دارای انواع مختلف است ، برای زیبا سازی نمای خارج و داخل خانه میتوانید از این محصول استفاده کنید . به طور کلی این سقف به عنوان یک عنصر معماری قادر است از زشت شدن نمای خانه شما جلوگیری کند .

 

 

از خواص و فواید این متریال میتواند به جلوگیری از رطوبت و اتلاف دما، ایجاد بستر نورپردازی مدرن متناسب با فضا و …. اشاره کرد . در ادامه مطلب بطور کامل به موضوع خواهیم پرداخت .

از جمله مواردی که در انتخاب سقف کاذب برای فضاهای مسکونی، تجاری، اداری و … از اهمیت ویژه ای برخوردار است . این محصول دارای خواص و فواید بی شماری است . در این مقاله ویکی ویکی ۱ میخواهیم انواع مدلهای سقف کاذب را برای شما شرح دهیم ، با ما همراه باشید .

 

سقف کاذب ترکیبی

سقف کاذب ترکیبی، محصول ترکیب دو یا چند نوع سقف کاذب است. فلسفه این کار، رسیدن به یک طرح هندسی واحد است . برای زیبا تر شدن کار بهتر است زیر سازی را درست اعمال کنید . به بیان دیگر باید زیرسازی متناسب با طرح ترکیبی خودتون رو پیدا کنید ، تا در طول زمان اجرا به مشکلی بر نخورید .

 

سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب گریلیوم یک سقف دکوراتیو است که از آلومینیوم یا آلیاژ ساخته می شود .

برای نصب و نیز اتصال است شی به سقف خانه از آویز، زنجیر و یا سیم مفتول کمک میگیرند . این سقف کاذب به صورت مربع اجرا و پیاده سازی میشود . با استفاده از این سقف کاذب میتوانید سیم و نیز دیگر اتصالات را بپوشانید . به طور کلی این وسیله تزیینی را میتوان با الگو ها و مدلهی مختلف دیگر آن ترکیب کرد و نمای خانه را زیباتر کرد .

 

سقف کناف

از جمله رایج ترین سقف های دکوراتیو است که در دکوراسیون خانه های امروزی به چشم می خورد . این سقف با نصب پنل های مسطح گچی به سقف اصلی ساختمان اجرا و در دو مدل کناف یکپارچه و کناف مشبک طراحی می شود. به طور کلی برای اجرا و نیز پیاده سازی این سقف کاذب بایستی ابتدا یک زیر سازی فولادی را اجرا کنیم ، سپس پنل های گچی روکش دار بر روی آن قرار دهید . سقف کناف مشبک نیز از یک شبکه متشکل از تایل های سقفی و سازه های سپری ساخته شده که با استفاده از آویز به سقف نصب می شوند . سقف های کناف را می توان به صورت ساده و یا طرح دار اجرا نمود . در مجموع این مترایل نیاز به نگهداری خاصی ندارد . قیمت این سقف ها نیز به نسبت ارزان است و با هر بودجه ای می توان آنها را در ساختمان اجرا نمود. سقف کاذب آکوستیک سقف های کاذب آکوستیک نوعی سقف عایق در برابر سر و صدا محسوب می شوند و برای مکان هایی نظیر آمفی تئاترها، اتاق های کنفرانس، سینماها و … بسیار مناسب هستند . متریال هایی مانند ورقه های مقوایی فشرده و پلاک های گچی و چوبی برای ساخت این سقف کاذب مورد استفاده قرار می گیرد . جالب است بدانید این مترایل ضد حریق است ، به همین دلیل خطر آتش سوزی را به صفر میرساند . از این سقف کاذب میتوان در هر فضایی استفاده کرد ، بهتر است کمی خلاق باشید و محیط های خانه خود را دقیق بررسی کنید .

 

 مطلب مرتبط : دکوراسیون تی وی روم

 

سقف کاذب گریلیوم یکی دیگر از مدلهای سقف کاذب است . این مدل سقف کاذب دارای الگو و استایل خاصی است . جالب است بدانید استایل این سقف کاذب به صورت مربع ، مربع است . بیشتر از المینیوم برای اجرا و پیاده سازی این سقف کاذب استفاده میکنند .

اگر به دنبال الگوها و مدلهای خاص سقف کاذب هستید بهتر است این مدل را انتخاب کنید . برای افزایش زیبایی این سقف کاذب قادر هستید از چراغ های دکوراتیو نیز استفاده کنید و زیبایی آن را چند برابر افزایش دهید .

دقت کنید که سقف کاذب رابیتس سقف رابیتس یکی از رایج ترین انواع سقف کاذب است . رابیتس نوعی ورق مشبک از جنس گالوانیزه است که توسط سیم آرماتوربندی به شبکه فرعی وصل می گردد .این سقف کاذب به دو صورت هم سطح و برجسته اجرا و پیاده سازی میشود . نوع برجسته آن برای دهانه های بزرگ و نوع مسطح آن برای دهانه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. سقف کاذب چوبی چوب یکی از مرتیال های قدیمی و خاص بوده است ، شما قارد هستید از این ساختار در هر فضایی استفاده کنید . این نوع سقف حسی گرم و دلپذیر القا می کند و تاثیر شگرفی بر زیبایی دکوراسیون داخلی می گذارد .

شما قادر هستید از الگو ها و نیز مدل های مختلف چوب برای اجرا و نیز پیاده سازی سقف کاذب استفاده کنید . بهتر است قبل از شروع به کار مدلهای مختلف چوب را بشناسید تا بتوانید بهتر مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید . سقف کاذب الومینیومی آلومینیوم یکی دیگر متیریال های پر کاربرد و خاص برای ساخت و اجرایی سقف کاذب است . این متریال دارای خواص و فواید بی شماری است . شما میتوایند با استفاده از این الگو هزینه های جانلی خود را به میزان قابل توجه ای کاهش دهید . این نوع سقف با استفاده از تایل های آلومینیومی و بدون نیاز به بتونه کاری و پیچ نمودن تایل ها به سپری اجرا می شود . سقف کاذب آلومینیومی را می توان تعمیر کرد و به فضای پشت آن دسترسی داشت.

  • ۰۰/۰۹/۲۴
  • احمد صدیق

دکور

دکوراسیون

سقف