وبلاگ ویکی ویکی یک

وبلاگ ویکی ویکی جمع آوری مطالبی است که میتواند به زندگی بهتر و سالم تر کمک کند .

وبلاگ ویکی ویکی جمع آوری مطالبی است که میتواند به زندگی بهتر و سالم تر کمک کند .

ویکی ویکی یک دانستنی های مفید

طبقه بندی موضوعی

آشنایی با دکوراسیون چوبی منزل

شنبه, ۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳ ب.ظ

عمدتا مهم است که بدانید چوب درهر فضایی که حضور داشته باشد، حالت و احساس همه نسبت به آن فضا را تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرار می دهد. دکوراسیون چوبی منزل یکی از بهترین و ایده آل ترین روش های تزیین در طراحی داخلی بشمار می رود و خوشبختانه در کشورمان نیز این موضوع طرفداران زیادی پیدا کرده و طراحان و خانه دارها اهمیت زیادی برای چوب در دکوراسیون داخلی شان قائل می شوند.

دراین مبحث فوق العاده کاربردی قصد داریم شما مخاطبین گرامی را با چند طرح زیبا ولاکچری درمورد  چوب در دکوراسیون داخلی منزل آشنا کنیم .

برترین طرح های دکوراسیون چوبی

دکوراسیون چوبی

 

همان طور که گفته شد و اکثریت شما آگاه هستید ، چوب در طراحی داخلی، فضایی مدرن و خاصی خلق می‌کند که هیچ عنصر دیگری در معماری داخلی توان رقابت کردن با آن را ندارد . درحقیقت وقتی از چوب به همان حالت طبیعی استفاده شود، تمام بافت‌ها و گره‌های طبیعی و بینظیر خود را به زیبایی و جذابیت خاص نشان می‌دهد ،دقیقا طوری که دیگر هیچ نیازی به وسایل دکوری و تزیینی دیگری ندارید .

هم اکنون امروزه انواع چوب با بافت و رنگ‌های متفاوت و به دلنشین در فضاهای مختلف دکور خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد که مورد بحث امروز ما است . غالبا یکی ازجالب ترین مباحثی که باید بدانید اینست که طراحی داخلی منزل با چوب درحقیقت بالاترین میزان جستجو در اینترنت را در بین طرفداران به دکوراسیون و چوب را دارد . درادامه مقاله می خواهیم بهترین و جدیدترین طراحی های دکوراسیون داخلی منزل را با چوب های ترمو، روسی، بامبو و ...  را برایتان شرح دهیم .

بطورمعمول ، همانطور که نقش فناوری و تکنولوژی در زندگی ما روز به روز بیشتر می‌شود و پیشرفت می کند ، همینطور هم تمایل ما را نسبت به کارهایی که درگذشته انجام می‌دادیم ، کمتر می‌کند . در حال حاضر معماری داخلی نسبت به گذشته کمتر از متریال و مواد طبیعی و غیر صنعتی استفاده می‌کنند و خود ما هم کمتر به داشتن فضایی ارگانیک فکر می‌کنیم . بدین ترتیب می توان گفت که چوب جزء آن دسته از مصالحی است که علاوه برایجاد یک محیط ارگانیک و طبیعی می‌تواند حس زندگی و شادابی روزافزونی  را به فضای پیرامون خود ببخشد .

 

انواع چوب در دکوراسیون داخلی منزل

 

طراحی داخلی با چوب ترمو :

اگر بخواهیم بطوردقیق تر و آگاهانه نیز بدین مبحث نگاه کنیم ، می توان گفت که ترمووود چوبی است که تحت مراقبت خاص و در دمایی بین 180 تا 215 درجه سانتی‌گراد فرآوری می‌شود که بعد از آن برخی ویژگی‌های چوب تغییر می‌کند و به محصولی ایده‌آل و مناسبی برای نمای ساختمان و استفاده در دکوراسیون داخلی تبدیل می‌شود . دقت داشته باشید که ترمووود دارای ظاهرچشمگیر و دل نوازی است و خوشبختانه از آنجایی که در فرآیند تولید آن از هیچ مادۀ شیمیایی استفاده نمی‌شود ، سازگار با طبیعت است و به هیچ وجه خطری برای کسانی که در ارتباط با آن قرار می‌گیرند ، ندارد. این ویژگی شایسته و قابل توجه برای اتاق کودکان و کسانی که حساسیت‌های پوستی یا تنفسی دارند ، حائزاهمیت است .

لازم به ذکراست که ترمووود نسبت به چوب حدود %50 رطوبت کمتری دارد و از آنجایی که مواد مغذی آن از بین رفته است، دچار کپ و لانه‌گزینی حشرات و کرم‌ها نمی‌شود . درضمن خوب است بدانید که این محصول مقاومت بالاتری نسبت به چوب دارد و حتی پس از سال‌ها استفاده اندازه و شکل آن تغییر نمی‌کند. با این اوصاف ، شما می‌توانید بنا به سلیقۀ منحصر به فرد خود ازترمووود در هر گوشۀ خانه به صورت گسترده یا تلفیقی با متریال دیگر و حتی برای روکش سقف یا کفپوش نیز استفاده کنید . توجه داشته باشید و از این نکته نیز غافل نشوید که ترمووود سبک‌تر از چوب عادی است و بار مردۀ کمتری به شالودۀ ساختمان اضافه می‌کند .

 

دکوراسیون داخلی با بامبو :

همه ما میدانیم که بامبو گیاهی است که امروزه آن را به عنوان گیاه خوش یمن و دوست داشتنی می شناسیم که به علت زیبایی غیرقابل توصیف ، در گل فروشی های تهران عرضه شدند و پس از مدتی به خاطر شکل زیبا وجذابیتی که دارند ، نگهداری ساده و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی توسط طراحان، بسیار مورد توجه قرار گرفتند و کم کم در پوشش دیوار ها، ساخت دکوری ها و اجرای پارتیشن ها از آنها استفاده شد . به نوعی می توان گفت که طراحی پارتیشن‌های خانگی ، دیوارپوش در منازل، مبلمان و وسایل دکوری وغیره از مهمترین و خاص ترین مواردی است که می‌توان در طراحی داخلی با چوب بامبو از آنها نام برد .

 

چوب روسی و طراحی داخلی ویلا :

درحقیقت چوب روسی یکی ازانواع چوب‌های رایج و زیبا در ساخت مبلمان و طراحی داخلی است که به لحاظ ساختار آن، که سبکی و نرمی، بافت زیبا، رنگ پذیری و ضد موریانه بودنش از مهمترین و خاص ترین آنهاست، مورد توجه بسیاری از طراحان داخلی قرار گرفته است. این چوب به لحاظ مقاومت خوبی که در برابر رطوبت دارد در دکوراسیون داخلی ویلا در مناطق شمالی کشور بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این نکته را به خاطرداشته باشید که ساخت و اجرای سقف های کاذب، دیوارپوش و کابینت های چوبی از چوب روسی در این ویلاها بسیار مرسوم است .

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی