وبلاگ ویکی ویکی یک

وبلاگ ویکی ویکی جمع آوری مطالبی است که میتواند به زندگی بهتر و سالم تر کمک کند .

وبلاگ ویکی ویکی جمع آوری مطالبی است که میتواند به زندگی بهتر و سالم تر کمک کند .

ویکی ویکی یک دانستنی های مفید

طبقه بندی موضوعی

پتینه کاری چیست ؟

يكشنبه, ۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۲۳ ق.ظ

پتینه کاری هنری است که با بهره گیری از بافت و رنگ های مختلف نمای خانه به طور کلی تغییر میدهد . این هنر با ایجاد یک سطح جدا کننده بین جسم اصلی و رنگی که قرار است روی اجسام قرار گیرد باعث میشود وسایل کهنه و فرسوده و به عبارتی اکسیده شده دیده شوند . به طور کلی رنگ سبز فسفات شده یکی از شاخه های اصلی این هنر است . در مجموع بهتر است بگوییم پتینه کاری یکی از تکنیک های نقاشی است که قادر است با هنر خود به اشیاء حالت کهنگی و خوردگی شده بدهد . میتوان از این تکنیک خاص در قسمت های مختلف خانه استفاده کرد و از این طریق با اندکی هزینه نمای وسایل و خود خانه را به طور کلی تغییر داد . در این هنر ، رنگ‌ نقش پوشاننده ، روشن کننده و مات کننده دارد . بایستی بدانید پتینه کاری هنری پر طرفدار است که با رنگ‌ های دکوراتیو و ابزارهای مختلف روی سطوح مختلف ، بافت خاصی را ایجاد میکند و امکان دوباره استفاده کردن از ظروف قدیمی ایجاد مینماید .

الگوهاب مختلف پتینه کاری 

حال که تا حدودی با هنر پتینه کاری آشنا شده اید زمان آن رسیده که با سبک های این هنر خاص آشنا شوید تا بتوانید محیط خود را بهتر طراحی و دکوراسیون کنید . به طور کلی این هنر دو سبک اصلی و پایه دارد که میتوانید از آن برای تغییر چیدمان خانه خود استفاده کنید . این دو سبک شامل سبک مدرن و کلاسیک است که در ادامه به صورت کامل هر کدام را برای شما شرح میدهیم .

پتنه با پارچه 

برای اجرا پیاده سازی این سبک پتینه بایستی زمان زیادی را بگذارید . در این روش پس از آماده سازی و رنگ آمیزی سطح زیرین آغشته کنید . پس از این مرحله شما می توانید از لامپ ، پارچه ، دستمال بافت دار استفاده کنید و الگو مورد نظر را بر روی سطح کار پیاده سازی کنید .

پتینه با اسفنج 

یکی از پر کاربرد ترین روش های پتینه کاری ، پتینه با اسفنج‌ است . این الگو به دلیل ساختاری که دارند یکی از پر‌ استفاده‌ ترین تکنیک‌ ها در اجرای طرح‌ های متنوع پتینه است . این الگو را میتوانید روی سطوح مختلف اجرا کنید . سادگی بیش از اندازه این تکنیک باعث شده است که تقریباً در تمامی پتینه کاری‌ های مدرن و کلاسیک از این الگو استفاده شود . به طور کلی نقاش با آغشته کردن اسفنج به ترکیب رنگ مورد نظر و سپس تماس آن با سطح می تواند الگو های خاصی را ترسیم کند .

پتینه با جوهر نمک 

ابتدا رنگ را با استفاده از قلم مو به سطح میریزیم ، (از رنگ های پتینه استفاده میکنیم ) اجازه میدهیم سطح کاملا خشک شود . سپس برای بار دوم یا سوم ، رنگ آمیزی را تکرار می کنیم تا حرکات ایجاد شده توسط قلم مو بتدریج محو شود . به طور کلی این کار را تا زمانی انجام می‌دهیم که سطح ما یک نواخت شود و هیچگونه خطوط قلم بر روی سطح کار باقی نماند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی