وبلاگ ویکی ویکی یک

وبلاگ ویکی ویکی جمع آوری مطالبی است که میتواند به زندگی بهتر و سالم تر کمک کند .

وبلاگ ویکی ویکی جمع آوری مطالبی است که میتواند به زندگی بهتر و سالم تر کمک کند .

ویکی ویکی یک دانستنی های مفید

طبقه بندی موضوعی

تزیین تراس با کف پوش

جمعه, ۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۷:۴۹ ب.ظ

زمان پیدایش کف پوش به دوران های خیلی قبل بر میگردد . به طور کلی افراد از ساختارها و ترکیبات مختلف برای پوشاندن کف هر فضایی استفاده می‌کردند . در آن زمان افراد از کاه ، حصیر ، پوست نمک‌سود شده حیوانات را روی زمین می‌انداختند تا یک لایه ایجاد کند . برای زیبا سازی فضا تراس بهتر از کفپوش های خاص استفاده کنید . مردم احساس می‌کنند چون زمان زیادی را در فضای داخل سپری می‌کنند، پس رسیدگی به بالکن از درجه ارزش پایینی برخوردار است. برای انتخاب کفپوش مناسب ابتدا استایل و شکل محیط خود را در نظر بگیرید . اما زمانی که بالکن بزرگ باشد، رویکرد افراد به کلی تغییر می‌کند.شما قادر هستید از متریال های مختلف برای ایجاد نمای زیباتر در این مکان استفاده کنید . در این مطلب میخواهیم شما را با این متریال آشنا کنیم .

تراس یا بالکن ممکن است روباز یا سرپوشیده باشد، اما در هر صورت در بیشتر خانه‌ها جزئی از فضای بیرون به حساب می‌آید. به این معنی که در معرض مستقیم تابش نور خورشید، بارش برف و باران و همچنین گرد و خاک فضای بیرونی قرار دارد. بنابراین بسیار مهم است که کفپوش از کف پوش مناسب برای ایجاد نمای بهتر در این فضا استفاده کنیم . در ادامه به تشریح انواع کف پوش ها میپردازیم . با ما همراه باشید . برای افزایش زیبایی محیط تراس خود میتوانید از چراغ های دکوراتیو در این فضا استفاده کنید . کفپوش سنگی بدون شک کفپوش های سنگی یکی از لاکچری ترین پوشش ها برای فضای تراس است .

 

 

این نوع از کفپوش ها را از سنگ های گران بها تا متوسط درست می کنند و زیبایی خیره کننده ای دارند. این کفپوش ها به راحتی تمیز میشوند . بهتر است از این کفپوش در خانه آپارتمانی استفاده نکنید ، چرا که از نظر دیزاینر ها کفپوش های سنگی باید با کفپوش های داخل خانه هماهنگی خاصی داشته باشند تا فضا بزرگ تر دیده شود . شما میتوانید از الگوهای متفاوت سنگ برای ایجاد نمای بهتر است کنید .

کف پوش های چوبی 

کلبه های چوبی و هر فضایی که با چوب طبیعی ساخته شده است، هنگام ورود به آن مکان ناخواسته احساس خوشایندی به انسان دست می دهد. یکی از کفپوش مناسب بالکن برای خانه های ویلایی و آپارتمانی در مناطقی که باران زیادی می آید کفپوش های چوبی هستند. البته برخی از دیزاینر ها دیوار های اطراف تراس را نیز با چوب روکش می کنند و زیبایی کفپوش را چند برابر می کنند و فضایی مناسب برای گذراندن عصر ها می باشد. چرا که کفپوش چوبی گرما را تا جای ممکن جذب خود نمی کنند . انتخاب چوب مناسب برای کف پوش میتواند هزینه جانبی شما را کاهش دهد .

کفپوش بتنی

 

یکی دیگر از کفپوش زیبا برای فضا تراس پوشش بتنی است . جای تعجب نیست اگر بشنوید از کفپوش مناسب بالکن بتن است. در ایران هنوز استفاده از بتن برای کفپوش و زیبا سازی جا نیفتاده است و آن را به عنوان زیر ساز و مقاوم سازی می شناسند. اما در جهان اغلب زمانی که وارد خانه های متوسط می شوید متوجه خواهید شد سطح زمین با کفپوش های بتنی زینت داده شده است. این کفپوش ها بسیار در برابر آب، گرما و افتادن اجسام سنگین رویش بسیار مقاوم هستند. کفپوش سبز استفاده از پوشش سبز حس خوبی را به شما منتقل میکند .

اگر از عاشقان طبیعت هستید بهتر است از این کفپوش استفاده کنید . این کفپوش حس و حال طبیعت را در اختیار شما میگذارد و از طرفی تنش های عصبی شما را کاهش میدهد . این کفپوش ها قابلیت خیس شدن را دارند و به راحتی تراس خانه خود را با پوشاندن این کفپوش ها و چیدن گلدان های متنوع به فضایی آرام تبدیل خواهد کرد.

کاشی‌ها و کفپوش‌های سرامیکی را شاید بتوان اولین و بهترین انتخاب برای فضایی مثل بالکن دانست. چرا که نه تنها همه‌ی ویژگی‌های مورد نظرمان را دارا هستند، از نظر تنوع رنگ و طرح نیز بسیار متنوع می‌باشند. همچنین به دلیل بازه‌ی قیمتی گسترده‌ای که دارند تقریبا امکان استفاده از آن‌ها با هر بودجه‌ای وجود دارد.

 

بدون شک قیمت کفپوش بالکن یکی از عوامل تعیین کننده در انتخاب آن می‌باشد. اما حواستان باشد که گاهی سرامیک‌های بسیار ارزان ممکن است مرغوبیت کافی را نداشته باشند و در مقابل تغییرات آب و هوایی ترک بخورند یا بشکنند.

 

کفپوش چوب پلاست چوب پلاست در واقع یک متریال صنعتی است که ترکیبی از الیاف چوب و پلاستیک‌های بازیافتی می‌باشد. کفپوش چوب پلاست شباهت بسیار زیادی به چوب طبیعی دارد (کفپوش پلاستیکی چوبی). اما خب نسبت به چوب طبیعی برای استفاده در فضاهای بیرونی مقاومت بیشتری دارد، خورده نمی‌شود، حشره نمی‌زند، رطوبت نمی‌گیرد و به راحتی قابل شستشو است. چوب پلاست بهترین گزینه به عنوان کفپوش مناسب بالکن برای آن‌هایی است که برای طراحی بالکن ایده‌های خاص‌تری در سر دارند. زیرا قیمت کفپوش چوب پلاست نسبت به ترموود مناسب‌تر است اما می‌تواند چیزی بسیار شبیه به همان حس را برایتان به همراه داشته باشد. کفپوش لمینت از متریال های دیگر مورد استفاده برای بالکن های شما و جایگزین مناسب چوب با قیمت مقرون به صرفه تر را میتوان لمینیت بالکن نامید.

 

لمینیت ها در طول سالیانی که به بازار عرضه شدند ثابت کرده اند که جایگزین های مناسبی برای انواع چوب و پارکت های گران قیمتند و همین مسئله آن ها را به محبوب ترین های دکور داخلی و همین طور دکوراسیون بالکن تبدیل کرده است.

از موارد دیگری که باعث محبوبیت بیشتر این متریال گشته ضد خش و ضربه بودن آن و مقاومت در برابر شست و شو و انواع مواد شوینده است. اگر قصد دارید از بالکن خود به عنوان یک فضای الحاقی نیز استفاده بکنید این کفپوش انتخاب بسیار خوبی می باشد . کفپوش اپوکسی از دسته کفپوش جدید برای بالکن که با استفاده کنید و محیط خود را زیباتر کنید . مواد اولیه اپوکسی به صورتی است که کاملا در مقابل برودت هوا مقاوم است و ضربه و اجسام سخت آن ها را از بین نمی برد . طرح های متنوعی را با اپوکسی در بالکن خود میتوانید ایجاد کنید و در انتخاب نوع طرح نیز همانند یک تابلوی نقاشی دست شما باز است بنابراین کفپوش اپوکسی میتواند انتخابی بسیار لوکس برای شما که از فضای بالکن خود استفاده ی روزمره دارید باشد. منبع 

 

  • احمد صدیق

تراس

دکوراسیون

کف پوش